niedziela, 29 kwietnia 2012

Myślałam że zacznę pisać od jutra, ale jak już mnie wzięło na gotowanie i pisanie, to zaczynamy już dzisiaj :)
Pierwszym zwiastunem nadchodzącego lata w naszym domu jest, robienie miodu i syropu z mniszka lekarskiego. Przepisów w internecie znalazłam chyba ze 30 ale po 3 latach prób i modyfikacji doszłam do własnego i myślę że mogę Wam go spokojnie polecić.


MIÓD Z MNISZKA LEKARSKIEGO


350 kwiatów mniszka
1,2 litra wody
sok z całej cytryny
1 kg. cukru
1 mała łyżeczka cukru waniliowego


   Kwiaty mniszka zalać wrzątkiem, i pozostawić w garnku na godzinę. Odcedzić kwiaty, a do pozostałego soku dodać sok z cytryny, cukier waniliowy i postawić na ogniu. Gotować przez około 1 godzinę. Jeśli chodzi o odcedzanie to polecam używać gazy lub lnianej ściereczki. Gorący miód wlewać do słoików i odstawiać do góry dnem aż ostygnie. Najlepiej po prostu odstawić do rana.




SYROP Z MNISZKA LEKARSKIEGO


350 kwiatów mniszka
1.7 litra wody
sok z całej cytryny
1 kg. cukru
1 mała łyżeczka cukru waniliowego


System robienia jest dokładnie taki sam jak miodu. Ale wychodzi w konsystencji syropu klonowego, jest super do namaczania biszkopta, rozpuszczania w wodzie ze świeżą miętą jako lemoniada.




   Tak na samym końcu chciałam dodać że same kwiaty można ( wersja dla cierpliwych ) zastąpić samymi płatkami. Polecam i miód i syrop są pyszne i zdrowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz