środa, 26 czerwca 2013

Z takich nowinek co ostatnio gotowałam i okazało się naprawdę pyszne, jest zupa z rzodkiewek. Wiem że to może dość niesamowicie brzmi ale smakuje wybornie.Tak jak zresztą, pyszne ugotowane na parze lub 3 minuty we wrzątku, rzodkiewki polane bułeczką tartą jako warzywko do mięsa :) Zupa jest banalnie prosta do zrobienia, natomiast nie wygląda zbyt efektownie, myślę że dla poprawy wyglądu można ją po prostu zmiksować :

Zupa z rzodkiewek

3 pęczki rzodkiewek
5 szklanek bulionu warzywnego
szklanka jogurtu
duża cebula
sól pieprz


Rzodkiewki oddzielić od liści, liście porządnie umyć i zlać wywarem. Gotować około 15 minut w tym czasie zeszklić drobno posiekaną cebule, z podzielonymi na ćwiartki rzodkiewkami, wywar z listków przelać i przetrzeć przez sito, dodać podsmażone rzodkiewki, dodać soli i pieprzu do smaku, na sam koniec podawać z kleksem jogurtu. 

4 komentarze:

  1. Czy do tej zupy można użyć rzepy? W sumie smak podobny... rzodkiewki mi już zakwitły :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę że można jak już zrobisz to napisz jak wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to spróbuję... nawiozę rzep z działki, bo nie chcę, żeby wszystkie zakwitły, jak rzodkiewki :P

      Usuń
    2. Spróbowałam, zrobiłam i... jestem zachwycona! Pozwoliłam sobie wrzucić ten przepis tez na swojego bloga, nie zapominając podać źródła ;)
      Zupa jest rewelacyjna :)

      Usuń