poniedziałek, 21 maja 2012

Jest poniedziałek, upał, a ja nie mam pomysłu na kolację. Obiadu i tak nikt u mnie nie jadł bo za ciepło nawet na chłodnik. Do sklepu nie wyjdę nie ma mowy! Trzeba zrobić przegląd lodówki, i co widzimy : boczek wędzony, kilka plastrów szynki, koperek, pomidorki kilka sztuk, sos salsa. W szafce znalezione pół opakowania ryżu, i troszkę soczewicy. A i znalazły się 3 pory!Potrzeba jeszcze albo bułkę tartą albo suche pieczywo. Jest! No to już mamy kolację! Zrobimy pomidory faszerowane ryżem, soczewicą i boczkiem, a pory obok pomidorów zapieczemy owinięte szynką( nie jest to niestety żadna z tych wspaniałych, włoskich, wędzonych ale za to swojska moczona w solance, podwędzana i parzona) Do porów zrobimy jeszcze zasmażkę z bułki tartej. 


POMIDORY FASZEROWANE I ZAPIEKANE RAZEM Z PORAMI W SZYNCE POLANYMI BUŁECZKĄ TARTĄ


ryż gotujemy mamy mniej więcej torebkę
tyle samo soczewicy 
boczku objętościowo tyle samo podsmażamy na patelni


Pomidory kroimy na pół wydrążamy gniazda nasienne, ugotowany na sypko ryż, soczewicę i podsmażony boczek mieszamy z niewielką ilością sosu salsa (ma on w sobie ocet więc za duża ilość zabije smak innych składników) faszerujemy nimi pomidory ( ja miałam 4 spore sztuki). 


3 białe części pora układamy obok pomidorków
każdego owijamy plastrem szynki
podlewamy lekko oliwą 


Wstawiamy wszystko do piekarnika na 15 minut w temperaturze 180 stopni w tym czasie siekamy koperek i zieloną część pora, tą ładną i chrupiącą, i szykujemy bułeczkę tartą na maśle. 
Kiedy pomidorki razem z porami się upieką, wykładamy po 2 połówki pomidorka na talerz, obok pora polanego masełkiem z bułką tartą i posypujemy dla ostrości koperkiem z porem do tego sól i pieprz i jeśli komuś mało można dodać jeszcze sos salsa :) 
Nam smakowało, mam nadzieję że Wam również będzie :)
Smacznego !!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz