wtorek, 1 maja 2012

Piękny dzień, niestety nie udany wyjazd z braku samochodu. Wykorzystany czas oczekiwania na sadzenie roślinek:) Dziś w ogrodzie zasadzona cebulka, bób, arbuzy i cukinie. A tak swoją drogą    niedługo zacznie się sezon na bób. Nie wiem czy znacie przepis na bób duszony z boczkiem. Można go podawać z drobnym makaronem.  Potrawy nauczyłam się w mojej poprzedniej pracy i naprawdę mogę polecić jest przepyszne.


BÓB DUSZONY Z BOCZKIEM I CEBULKĄ


1/2 kg bobu
5 dość grubych plastrów boczku wędzonego surowego
2 średnie cebule
sól
pieprz czarny
2 łyżki oliwy opcjonalnie
kostka rosołowa na wędzonym boczku
1 szklanka wody


  Boczek kroimy w drobną kostkę, w taką samą kroimy cebulę. Jeśli boczek jest bardzo chudy na patelni rozgrzewamy 2 łyżki oliwy, wsypujemy boczek, jak się zarumieni dodajemy posiekaną cebulkę i wsypujemy surowy bób. Solimy i pieprzymy do smaku. Zmniejszamy ogień i tak smażymy aż bób zacznie pękać i robić się miękki. W czasie kiedy to wszystko się rumieni, skwiercząc na patelni, trzeba zagotować wodę w czajniku. W szklance gorącej wody rozpuszczamy kostkę rosołową, i kiedy nasz bób już zaczyna być lekko miękki, zalewamy wszystko bulionem. Przykrywamy i dusimy na małym ogniu. Kiedy bób już zupełnie zmięknie odkrywamy i podkręcamy troszkę ogień. Czekamy aż sos się zredukuje i gotowe. Można podawać tak jak pisałam wcześniej, z drobnym makaronem, bardziej po domowemu z łazankami albo po prostu z bułeczką lub kromką chleba.

3 komentarze:

  1. Brzmi zachęcająco... tylko ten boczek :( kiedy mięsa nie mogę jeść :( Masz może wersję dla niemięsnych? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. wiesz co myślę że jeśli ominiesz boczek a dasz 3 rodzaje cebulki i np: czosnek tylko koniecznie tą kostkę rosołową ..... może być całkiem spoko :) ale ja teraz improwizuje !!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czosnek przy mnie odpada :( No jakieś powinowactwo z wąpierzami mi wyszło i nie mogę jeść czosnku, bo mi kiszki skręca... :(
    Ale pokombinuję i zobaczę, co się uda wymodzić :P

    OdpowiedzUsuń